April 27, 2024
Canada Exclusiv

Numai ÎMPREUNĂ se poate!: cronică de Mihaela CD

„ÎMPREUNĂ SĂ DĂRUIM IUBIREA PRIN VERS. Antologie de versuri nemuritoare”
”ÎMPREUNĂ SĂ NE PĂSTRĂM CREDINȚA. Antologie de creații literare creștine”
„ÎMPREUNĂ SĂ FACEM O LUME MAI BUNĂ. Antologie de texte literare”
Colecția de antologii ÎMPREUNĂ publicată de editura Globart Universum din Montreal, Canada în 2023, realizată și coordonată de senior editorul Johnny Ciatloș Deak are ca scop principal promovarea scriitorilor români de pretutindeni asa cum însuși editorul spune în Cuvântul Editorului : ”Editura Globart Universum din Montreal, Canada, ṣi-a propus un Programul de promovare al scriitorilor și artiștilor români contemporani de pretutindeni iar în cardul acestui program pornind de la sloganul editurii Globart Universum:”Spune lumii că exiști, spune lumii despre tine!”, editura noastră a lansat mai multe proiecte, care se desfășoară an de an cu ocazia Galei Artelor la ceas aniversar, Galǎ ce reprezintǎ aniversarea revistei de colecție, tiparitǎ, ”Poezii pentru sufletul meu”.
Este salutar faptul că o editură privată, aflată în străinătate realizează o revistă de colecție trimestrială în limba română fără subvenții și își propune încă de la începuturi un ‘‘Program de promovare al scriitorilor și artiștilor români contemporani de pretutindeni” pe care îl respectă în fiecare an, realizând la fiecare dată aniversară a revistei câte un proiect comun ( o antologie sau un grup de antologii) pe care le lansează la GALA ARTELOR în preajma zilei Limbii Române. Acest lucru spune multe despre editorul său și în mod cert un lucru clar: că este un adevărat promotor al culturii române în lume! Proiectul colecției de antologii ÎMPREUNĂ este deja cel de-al cincilea proiect după antologiile UNIVERSUM( 5 volume), cartea de interviuri GENESIS, antologia de artă în imagini GLOBART și antologiile GALAXY(4 volume)
Dincolo de lumea tot mai rea în care trăim iată că mai există oameni care mai întind mâini și dăruiesc iubire confraților lor. Atunci când suntem înconjurați tot mai mult de răutate, invidie și ură, acești oameni trebuie să ii privim, aceste mâini trebuie să le vedem, luând exemplul și alăturându-ne într-o horă a binelui, a iubirii, a credinței și a bunătății.
Pornind parcă de la zicala românească ”Unde-i doi puterea crește și dușmanul nu sporește” iată că și antologiile ÎMPREUNĂ vin să ne dovedească prin cuvântul ” ÎMPREUNĂ” cu care încep, exact forța și puterea acestei uniuni. Unirea și unitatea înseamnă putere, înseamnă forța de a învinge orice, chiar și puterea satanică a răului deja înrădăcinat. Acolo unde este iubire, bunătate și credință există și speranță și există și izbândă.
Observăm la această colecție de antologii ÎMPREUNĂ o simbolistică complexă în alegerea culorilor coperților și un mesaj profund ce se află inserat în titlul fiecărei antologii.
Alegând culorile: roșu galben și albastru pentru coperți înțelegem că acestea semnifică un ÎMPREUNĂ românesc, național. In același timp culorile au fost alese de coordonatorul acestei antologii și în concordanță cu titlurile antologiilor.
ÎMPREUNĂ SĂ DĂRUIM IUBIREA PRIN VERS are culoarea roșie, pentru că roșul semnifică: ”iubirea, dragostea, afecțiunea, pasiunea și desigur vitalitatea în toate formele ei dar mai presus de toate reprezinta iubirea lui Dumnezeu, este chintesența existentei noastre.” (Cuvântul Editorului)
ÎMPREUNĂ SĂ NE PĂSTRĂM CREDINȚA are culoarea galbenă pentru că galbenul : ”este cea mai caldă și însuflețită culoare. Ea simbolizează pământul roditor, spicul de grâu la fel ca și literatura care hrănește sufletul. Nuanţa de galben-auriu reprezintă aurul, lumina, puterea solară, fiind asociată cu idealuri superioare, înțelepciune, înțelegere și iluminare,inspiră încredere și optimism, totodată comportă o vibrație puternică, spirituală, astfel o percepem adesea drept un mesaj spiritual,contribuind la ascensiunea noastră spirituală. În creștinism culoarea galbenă este asociată cu Isus Hristos drept „Lumina lumii”. Aura în jurul sfinților de pe sfintele icoane are culoarea galben-aurie.” (Cuvântul Editorului)
ÎMPREUNĂ SĂ FACEM O LUME MAI BUNĂ are culoarea albastră pentru că simbolizeazǎ ”apa și aerul fără de care nu putem trăi și totodată reprezintă seninul din suflet,bunǎtatea,bunǎvoința, comunicarea și exprimarea prin cuvântul vorbit sau scris.” (Cuvântul Editorului)
Extrapolând așadar dacă roșul reprezintă iubirea, galbenul reprezintă credința iar albastrul reprezintă bunătatea înseamnă că luate împreună, (observați aici folosirea cuvântului ÎMPREUNĂ care leagă, unește aceste trei simboluri ), acest tricolor roșu-galben-albastru, înseamnă ÎMPREUNĂ iubire-credință-bunătate, caracteristici specifice neamului românesc.
Bine stăpânite împreună cele trei caracteristici dau o forță invincibilă. Deci puterea lui ÎMPREUNĂ este definitorie și nu a fost ales la întâmplare, mesajul său având o semnificație profundă.
Lumea în care trăim este deposedată de valorile morale și creștine, este divizată tot mai mult fiind condusă de lăcomie, goana după înavuțire prin orice mijloace ură, dușmănie, invidie și chiar de răutate gratuită. Păpușarii lumii cunosc valoarea lui ”divide et impera” iar înrobirea umanității pornește cu dezbinarea.
Prin colecția de antologii ÎMPREUNĂ, autorii participanți doresc să tragă un semnal de alarmă cititorilor, arătând prin creațiile lor că trebuie sa ne îndreptăm în iubire, credință și bunătate, înainte de a fi prea târziu.
Antologia ÎMPREUNĂ SĂ DĂRUIM IUBIREA PRIN VERS adună în paginile sale creații ce transmit iubirea, respectul, recunoștința, dragostea, dăruirea, sacrificiul, aprecierea,încrederea, afecțiunea atenția și conectarea emoțională ce o acordăm celor din jur.Din iubire am fost creați și prin iubire existăm. Trăim și existăm ca oameni prin conectarea emoțională cu cei din jur, dacă ne dispar emoțiile și sentimentele devenim inumani și exact asta se încearcă acum cu această răsturnare hidoasă a valorilor. Avem nevoie de iubire! Avem nevoie să fim umani!
Antologia ÎMPREUNĂ SĂ NE PĂSTRĂM CREDINȚA reprezintă o colecție de poezii, rugi, ode, eseuri, proză scurtă, cronici, și texte diverse ce sunt însoțite de morala creștină și ilustrează mesajul și valorile fundamentale ale creștinului, purtând o amprentă unică a sufletului autorului. Această colecție invită la introspecție, la cunoaștere, credință, împăcare și iertare. Materialele cuprinse aici ne incurajează spre ințelepciune și adevăr transmițându-ne compasiune și speranță. Să rămânem ancorați în credință pentru că în puterea lui Dumnezeu e nădejdea noastră!
Antologia ÎMPREUNĂ SĂ FACEM O LUME MAI BUNĂ transmite printr-o varietate de texte literare puterea cuvântului care poate schimba răul în bine, urâtul în frumos, poate vindeca și alina suferința, poate îndrepta și îndruma pe calea cea bună și dreaptă. Temele pe care le abordează sunt solidaritatea, dreptatea, bunăvoința, respectul, egalitatea, demnitatea, prietenia, iubirea, bunătatea, libertatea și multe altele. Fiecare dintre noi putem face o schimbare pozitivă, trebuie să începem chiar din interiorul nostru, lucrând cu noi înșine, fiind atenți la cuvintele pe care le folosim, gândind pozitiv și fiind empatici cu cei din jur.
Fiecare dintre noi este o părticică mică din angrenajul acestei lumi, un firicel de nisip într-o clepsidră universală care deși pare insignifiant pus ÎMPREUNĂ cu alte firicele de nisip devine o forță care răstoarnă clepsidra în favoarea sa. Privit de sus fiecare om pare o furnică. Dar la fel ca furnicile atunci când se adună și muncesc ÎMPREUNĂ înlătură orice obstacol! Altfel aleargă haotic și fără sens! Oamenii trebuie să înțeleagă că numai ÎMPREUNĂ se poate!
Colecția de antologii ÎMPREUNĂ cuprinde o gamă largă de creații literare diverse care prin temele și subiectele ce le abordează devin ÎMPREUNĂ un adevărat tezaur, fiind un instrument puternic și actual de schimbare în bine, ceea ce-i conferă unicitate și valoare Felicitări pentru ideea acestor mesaje puternice, realizare și design cât și tuturor autorilor care au participat la proiect. Ati dovedit încă o dată ce putere formidabilă are acest ÎMPREUNĂ!

Mihaela CD
TWUC, LSR, WPAC